Nyt

Q & A: Mød Cecilie Gry Philipsen

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Cecilie er Senior Brand Advisor indenfor fashion og livsstil hos kommunikationsbureauet 9pr. Cecilie arbejder til dagligt med brands som Vitaviva, Kerastase, Mario Badescu, Sephora m.fl., og ved om nogen hvad der sker af nye spændende trends og tendenser indenfor livsstil, skønhed og fashion.

1: Hvad er historien bag 9PR?

Jamen, 9PR blev startet af Line Plesner-Jacobsen og Nina Wiboltt, som begge havde en fortid hos et andet PR bureau, hvor de arbejde sammen. De startede derefter deres eget PR bureau, og havde til mission at kreere et bureau, hvor personlige relationer og tættere kontakt med både brandet, men også pressen, var i fokus. Det var virkeligt et punkt, som de følte blev negligeret hos deres tidligere arbejdsgiver, hvilket den dag i dag har vist sig at kunne betale sig.
Personlig PR er noget vi virkelig dyrker, og er klart fundamentet i den kommunikation og kontakt vi har til dagligt med kunder og presse. 9PR startede ud med at have fokus på mode, og 2014 valgte teamet at ansætte mig (juhu for det), som skulle starte deres livsstils-afdeling op. Vi er i dag meget stolte af at have livsstil-kunder som spænder vidt – fra naturlige kosttilskud hos Vitaviva, fantasifuld makeup hos Sephora, økologisk hudpleje til mænd fra Barberians Copenhagen og eksklusiv hårpleje fra Kérastase og Shu Uemura. Vi har lavet alt fra små intime pressemøder til store lanceringsevents med kendisser fra udlandet – det er virkelig en virksomhed hvor to kunder, og for den sags skyld, to dage, ikke er ens! Vi har et mega smukt showroom på Amagertorv, hvor pressen altid er velkommen – om det omhandler udlån af styles til modeserier eller updates på nye brands, så står døren altid åben – vi elsker at få besøg!
9PR bliver til november 7 år, og vi er i dag 7 fast ansatte, samt et team af praktikanter, som vi ikke kunne være foruden.

2: Hvordan differentierer 9PR sig fra andre
pr/kommunikations bureauer?

Igen hedder vi 9PR Personal Relations – og ikke Public Relations, som PR oftest betegnes under. Det er 100% essentielt at vi kan mærke vores kunder, og ikke behandler dem som én af mange. Vi repræsenterer et stort antal kunder og de er alle forskellige – jeg tror ikke at vi har to aftaler der er ens, og vi er ikke så glade for at lave ‘standard kontrakter’, da vi aldrig føler at to brands har brug for samme strategi. Det afhænger jo af utroligt mange aspekter fra brandets position, målgruppe og mission ved brug af os som partner.
Vores grundholdning til vores kunder er, at vi aldrig ville tage et brand ind, hvis det ikke selv er noget vi personligt kan stå inde for. Det er simpelthen nødvendigt, hvis vi skal kunne sælge enten historie, personligheder, produkter og koncepter til pressen. Dog kan vi godt lide en udfordring, hvis et brand kommer til os og gerne vil have ændret image eller strategi – det er virkelig en skøn fornemmelse, når vi kan gøre en forskel for sådanne kunder!

3: Hvad er din baggrund?

Jeg har en gymnasial matematisk uddannelse, samt en Cand. Merc i Økonomisk Markedsføring fra CBS. Derudover har jeg være skønhedsblogger i mange år og siddet 2 år på ALT for damerne, som Modekoordinator. Jeg er dog skønhedsjunkie ind til benet, og det tror jeg var essentielt, da Line og Nina ansatte mig i sin tid. Skønhed er nemlig et anderledes område end mode, og kan man få optur over Sephoras 6. lancering af nye læbestifter, så ved man at man sidder i den rigtige stilling. Dog handler min hverdag ikke kun om kærligheden for læbestifter, men meget af min stilling handler om budgethåndtering, udarbejdelse af pressemateriale, pitch af koncepter til kunder og strategioplæg. En ret skønt miks efter min mening.

4: Hvordan udvælger i de brands i repræsenterer hos 9PR?

Det er en blanding af at brands kommer til os, og så er vi selvfølgelig også super opsøgende, hvis vi støder på brands, som vi godt kunne tænke os at arbejde med! Vi prøver at se vores showroom og billedbank som en butik og webshop – altså skal der være lidt af hvert – både highstreet og eksklusivitet. Vi skal servere nyheder og brands til pressen, som de kan blive inspireret af. Igen, er det bare key, at vi selv kan stå inde for brandet og vi rent faktisk kan sætte os ind i vision og målgruppe etc. – ellers er der næsten dømt fejl fra starten af!

5: Hvordan ser en typisk dag ud som Senior Brand Advisor?

Jeg tror ikke at der er en typisk dag, men hvis der var, ville den nok se ud som følgende. Jeg møder ind kl 9.00, tjekker mine mails og vender tilbage på de som er ”urgent” – både fra kunder og presse. Derefter opdaterer jeg de sociale medier og kundeservice portaler som vi styrer for vores kunder, så de er glade og ”up to date”. Dernæst tager jeg mig af alle presseforespørgsler, om det er COSTUME, der skal lave en maskeguide og har brug for billedmateriale eller ALT for damerne, som skal bruge produkter til test, så får vi dem afsted hurtigst muligt. Vi skal igennem hele vores arbejdsdag være ekstremt servicemindede, da vi både servicerer vores kunder – men også pressen.
Når det er gjort, skal der næsten altid laves en gæsteliste eller key influencer seeding liste til et event eller en ny lancering, som skal placeres hos den relevante presse! Til sådanne er der stort set altid en pressetekst knyttet til, om der er tale om butiksåbninger, brand laceringer eller nye brands hos 9PR. Her skriver vi alt materiale selv, layouter og sender ud – alt sammen i samarbejde med brandet, så de er med undervejs og godkender.
En stor del af vores arbejdsopgaver er baseret på at være opsøgende, så vi skal i kontakt med pressen både omkring deres kommende indhold, men også med vores brands, så de kan flettes ind i relevante artikler etc. Derfor ryger der dagligt en del mails ud til pressen – vi prøver ikke at spamme dem for meget – det er en hårfin grænse, som vi sikkert har overtrådt et par gange. Sådan er det jo, når der er så mange spændende nyheder at byde på.
Vi har ugentlige interne møder, hvor vi opdaterer hinanden på hvad der rør sig – både mht. kunder og presse, men også i vores branche. Vi har kontant brug for ny inspiration til PR løsninger og medier, som måske kan være relevante for vores kunder, så det er vigtigt at alle på temaet er ‘up-to-date’ med disse informationer.
Sidst men ikke mindst er det min opgave at rykke mit brand. Så hvis jeg føler at vi er ved at sakke bagud på visninger i medierne, eller de har brug for at blive aktiveret overfor pressen, så er det mit job at være ærlig og pitche nye ideer ind. Det er virkelig noget jeg elsker og hvor vi stort set altid oplever gode resultater!

6: Hvad inspirere og motiverer dig?

Jeg bliver dagligt inspireret på mange forskellige niveauer – det kan være alt fra mine mega cool kollegaer til nye lanceringer, eller bare anderledes måder at gribe opgaver an på. Jeg er en kæmpe elsker af æstetik og er en sucker for smukke sager – om det er læbestifter, blomster eller interiør – jeg æder det hele råt! Det er derfor lidt af en drømmebranche man er i, og det husker jeg mig på hver morgen, hvis dagen starter lidt surt. Jeg er meget privilegeret at sidde med så anerkendte brand set fra en skønhedsnørds perspektiv!

7: Hvordan vil du beskrive din stil?

Jeg tror jeg er meget feminin i min stil, men med et hint af sport! Jeg elsker at gå i kjoler og nederdele, men så er de tit akkompagneret af sneaksers og hestehale. Jeg har utroligt mange høje hæle derhjemme, men går næsten aldrig i dem – det er vidst tanken der tæller i den sammenhæng. Der går simpethen for meget praktik i den på arbejder, hvis man har travlt, så bliver hælene sparket af!

8: Hvad er dit bedste skønhedstip?

Jeg har altid sagt, at man skal gøre lige det man har lyst til! Dog kan jeg anbefale at lade ens egne features skinne godt igennem, så man kan se personen og ikke en maske. Lad huden få lidt luft og dæk kun der hvor der er nødvendighed for det! Husk solcremen, så du slipper for rynkerne og så har en læbestift aldrig skadet nogen.

9: Hvilke skønhedsprodukter kan du ikke leve uden?

Jeg har 5 produkter, som jeg hver uge tager i brug og til en hver tid anbefaler til andre!

 
 
 
 
 
 
 

  1. Lige siden jeg startede at abejde med VITAVIVA, så er jeg blevet super opmærksom på, at skønhed i den grad kommer inde fra. Jeg er helt afhængig af deres Organic Coconut Oil, som virkelig har gjort en kæmpe forskel for min hud.
  2. Dertil bruger jeg Mario Badescus Flower Tonic Mask, som gør en brag kamp imod mine lidt store porer omkring næsen.
  3. Til at dække de ujævnheder jeg nu måtte have, er jeg svært glad for Make Up For Ever HD Ultra Foundation. Den dækker medium og har et super flot naturligt finish på huden.
  4. For et ekstra glow ELSKER jeg Tromborg Lips & Cheek cream i ‘Misty brown’, som er en creme blush/highlighter, som bare gier den smukkeste sommerhud – et tip jeg fik af skønne Sine Ginsborg.
  5. Til håret er jeg evig fan af Kérastase Nutritive Thermique. Det er en varmebeskyttende mælk, som plejer og beskytter – og så dufter den himmelsk!


 
 
 
 
 
 
 
LINKS:
Hjemmeside: www.9pr.dk
Facebook: @9pr.personalrelations
LÆS OGSÅ Q&A med:
Marie Louise von Sperling – hun er plastikkirurg, blogger og forfatter
Julie Zangenberg – tv-vært og skuespiller
Bianca Brangstrup – direktør hos kostilskudsfirmaet Vitaviva
Mette Marie Lei Lange – prisvindende hverdagsblogger
Laura Bonne – kvinden bag Amazing Space
Karen Pallisgaard – yogalære, foredragsholder og forfatter
Karen Marie Groth – kvinden bag Beautyhero.dk og eksklusiv distributør
Ida Corr – den smukke glade kvinde med den powerfulde stemme
Mette Skjærbæk – kvinden bag hudplejeserien Karmameju

Share.

About Author

Efterlad et svar