Træningsuge 4: Få pæne, markerede arme og stærke skuldre

0

Pæne og markerede arme og skuldre med 20 minutters træning 4-5 gange om ugen. Prøv disse fem effektive øvelser, du nemt kan gøre hjemme på stuegulvet.

Kom i dit livs form på kun 12 uger

Den fjerde uge har fokus på at træne arme og skuldre. Igennem de 12 uger vil du få trænet hele kroppen igennem ved at følge videoerne 4-5 gange om ugen kombineret med en sund og varieret kost.
Timmy Kimose har mange års erfaring som boksecoach og personlig træner og garanterer, at du vil kunne se et resultat efter de 12 uger. Sammen med træningsentusiast Mille Thau guider de os igennem hver enkelte øvelse, så vi udfører alle øvelserne korrekte og dermed undgår skader.

Husk altid opvarming
Inden selve træningen er det vigtigt at få varmet kroppen ordentlig op. Brug de få minutter det kræver!

opvarmingsoevelser-video

Uge 4

Den fjerde uge har vi fokus på at opnå stærke skuldre og pæne, markerede arme. Se videoen her…

oevelser-uge4-skuldre-og-arme
Udfør de enkelte øvelser så korrekt som muligt, og skulle der være øvelser du er i tvivl om, så får du dem uddybet her…

ØVELSE 1:
Statisk squat med skulderløft.
Intensitetsgrad: Håndvægte kan anvendes hvis man ønsker øget intensitet i skulderne. I kan også tilføje vægt på skødet for at øge sværhedsgraden.
Bemærk: Sørg for at lænden presses ind mod væggen. Sæt jer nu i 90 grader og sørg for at knæene holdes over anklerne.

ØVELSE 2: 
Statisk armstand med hånd til modsatte skulder.
Intensitetsgrad: Laves øvelsen på knæene vil øvelsen være lettere.
Bemærk: Hold et fast spænd i maven og vær opmærksom på, at I ikke falder sammen i lænden.

ØVELSE 3: 
Hindu push up.
Intensitetsgrad: Holdes knæende i gulvet vil øvelsen kunne udføres nemmere.
Bemærk: Sørg for at skuldrene holdes væk fra ørerne når I skubber jer tilbage.

ØVELSE 4: 
Dips.
Intensitetsgrad: Sværhedsgraden øges med strakte ben.
Bemærk: Undgå at skulderne kommer op mod ørene.

ØVELSE 5: 
Lændebøjning over genstand.
Intensitetsgrad: Jo højere genstanden er foran dig, desto sværere vil øvelsen være at udføre.
Bemærk: Underkroppen holdes stabilt i gulvet.

Rigtig god træning
Timmy, Mille og GO Beauty

Video kredit: Kasper Serup Christensen

Du kan få flere skønhedstips på gobeauty.dk og i GO Beauty magasinet.
Du kan også følge GO Beauty på:
FACEBOOK
 @gobeautydk INSTAGRAM @gobeautydk YOUTUBE GO Beauty

Share.

Leave A Reply