Nyt

La French. How to be a Parisian, altid!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

GO Beauty var inviteret til Paris for at fejre L’Oréal Professionnel’s 110 års jubilæum og introduktion til La French. Art of Hair Coloring med smukke Alexa Chung som spokesperson.

Mere end 2.000 hårstylister og frisører fra hele verden var samlet, for at fejre den store dag. Turen bød på smukke shows med de nyeste trends og tendenser indenfor hår. Showet blev præsenteret af President of Professional Products Division, Nathalie Ross, en kvinde man må sige har sat sit helt personlige præg på den verdensomspændende virksomhed.

Hele historien startede i år 1909, da en ung kemiker ved navn Eugene Schueller, kørte Paris tynd for at sælge de allerførste hårfarver, og siden da har det taget fart. Hårfarverne har fra start været i L’Oréals DNA, men i dag huser L’Oréal 36 internationale brands herunder parfume, hudpleje, makeup, hår m.fl. Fordelt på 70 lande repræsenterer L’Oréal Professionnel 300.000 saloner – man må sige de har udrettet noget stort på de 110 år!

La French. Art of Hair Coloring

L’Oréal Professionnel har sammen med de bedste hårstylister skabt en personaliseret hårfarve der giver en oh-so-French følelse uanset hvor man er henne. Ideen er, at skabe den mest personlige, naturlige og smukke nuance ved hjælp af den nye og eksklusive teknik der giver dybde til farven.

Hvad trender nu?

En af de helt store trends lige nu er den vegetariske og veganske bølge. Alt både mad, hudpleje og ikke mindst hårpleje skal produceres med øje for naturen og miljøet. For 10 år siden lancerede L’Oréal Inoa, som er professionelle hårfarver der indeholder olie i stedet for ammoniak, og i 2018 tog de næste skridt, og lancerede den første veganske hårplejeserie BOTANEA til salonbrug. BOTANEA er lavet på tre urter fra Indien. Emballagen til de professionelle produkter er lavet af 89% genanvendeligt plast for at være på forkant med og støtte op omkring miljøet. Nu har man faktisk muligheden for at få farvet sit hår selvom man er gravid, allergiker eller søger den mere naturlige vej.

Nathalie Ross er L’Oréals President of Professional Products Division.

Nathalie Ross udtalte under et interview med GO Beautys skønhedsredaktør Camilla Bauer; ”Flere og flere forbrugere, men også professionelle frisører, efterspørger de naturlige produkter med en mere genanvendelig emballage. Det er helt sikkert en trend, der er kommet for at blive, og er en helt naturlig vej at gå for L’Oréal Professionnel.”

Gloss like a boss

Hos L’Oréal er man hele tiden på forkant med hvad kvinderne efterspørger, så man kan imødekomme alle deres drømme og ønsker. Kvinder vil ifølge en rundespørge som L’Oréal Professionnel har foretaget med 2.000 kvinder rundt om i verden, gerne have et naturligt resultat når det kommer til hårfarve. Med det menes, farver der giver et smukt shine og et diskret farve finish. I forbindelse med mange professionelle salon behandlinger tilbyder frisøren i dag en gloss behandling, så håret får den helt perfekte naturlige finish.

I maj måned har L’Oréal Professionnel Nordic (det vil sige Norge, Sverige, Danmark og Finland) lanceret 4 nye glossing services, der alt efter dit udgangspunkt cirka tager 1 time at lave. Det er altså en kvik farveservice som er blevet populært med tiden, da undersøgelser viser, at danske kvinder synes det er for tidskrævende og dyrt at gå til frisøren. 

De fire glossing services bliver i kampagnen båret af deres nordiske ambassadører, som de kalder #Haircolorhoneys.

De fire smukke influencers, har sammen med L’Oréal Professionnel’s tekniske afdeling samt frisører kreeret;
Copenhagen Caramel, vist på influencer @Philineroepstorff, en lækker karamelfarve med masser af dimension lavet med Botanea, den veganske hårfarve, som er 100% plantebaseret.
Oslo Golden Gloss, vist på influencer @xoxotsumi, en teknik inspireret af makeuppen, der indrammer ansigtet med bløde lyse highlights, som fremhæver kindben og øjne.
Helsinki blush, vist på influencer @Filippzorz, diskrete pinke highlights, der smelter sammen med en askeblond farve for et ungt og cool look.
Sidst men ikke mindst, den måske mest populære kvikservice for de danske kvinder; Stockholm Sandstorm, båret af den svenske #Haircolorhoney @Idasjunnesson, et eksklusivt sandfarvet resultat der er så naturligt lækkert og fyldt med shine.

Den danske colorhoney, Philine Roepstorff, har fået lavet extensions og glossing service hos Nordic Hair Concept i Kongens Lyngby. Både du og dit hår vil elske den nye glossing service! 


Du kan få flere skønhedstips på gobeauty.dk og i GO Beauty magasinet. Du kan købe det nye nummer af GO Beauty i udvalgte COOP, 7-Eleven, kiosker og supermarkeder i hele landet eller lige her >>

Du kan også følge GO Beauty på:
FACEBOOK @gobeautydk INSTAGRAM @gobeautydk YOUTUBE GO Beauty
Share.

About Author

Comments are closed.