8 tips til en bedre skønhedssøvn

0

En god nattesøvn er altafgørende for at du har en krop der er i balance! Desværre er der rigtig mange der vågner flere gange om natten, ligger søvnløse i flere timer eller har svært ved at falde i søvn.

Får du ikke nok søvn påvirker det hele din dag og dit liv

På kort sigt påvirker dårlig søvn eller søvnmangel humør og koncentrationsevne, man bliver i dårligt humør, er ikke lige så effektiv på arbejde eller i skole og er i det hele taget ikke så nærværende og opmærksom. På længere sigt kan det være farligt for kroppen hvis ikke man får sin søvn, kroppen bliver ikke lige så modstandsdygtig overfor sygdomme, huden ældes hurtigere og din livskvalitet vil forværres kraftigt. Derudover påvirkes dit stofskifte, og hvis man vil holde den slanke linje, så er det med at få sig en ordentlig skønhedssøvn.

Så hvis du er en af de mange der har svært ved at få 7-8 timers søvn hver nat,
så kan der være lidt gode tips at hente lige her!

skoenhedssoevn-produkter-1

 

 

 

 

 

 

 

1. Grundlaget for en god nats søvn er en god seng med en ikke alt for blød madras. Hertil kan man tilføje Save my face hovedpuden der giver komfort til nakke og skuldre. Puden forbedrer vejrtrækningen, forebygger rynker og for tidlig aldring og er ideel når du rejser. Puden fås i to forskellige størrelser og koster henholdsvis 620 kr. og 960 kr.

2. This Works Pillow spray er en spray du kan bruge til dit sengetøj. Med en blid fantastisk duft af lavendel, virker den beroligende på kroppen. 75 ml. 170 kr.

 

 

 

 

 

 

 

3. Ikke nok med at de er dufter fantastisk, så fås de skønne sovemaske fra Holistic Silk også i mange forskellige farver og mønstre. Ideel til din skønhedssøvn og med på rejsen. 625 kr.

4. Vitaviva Sleep Formula er en speciel kombination af aminosyrer og urter som alle er anerkendte for at berolige kroppen og på en naturlig måde fremme en dybere søvn. 317 kr.

5. Læs en god bog inden sengetid i stedet for at se tv eller tjekke facebook på din telefon. Lyset fra telefonen og tvet ødelægger søvnen, og giver problemer med søvnunderskud. Lyset fortæller kroppen den er vågen, og det er derfor sværere at falde i søvn. Husk også at sætte mobilen på lydløs uden vibrator, så søvnen ikke forstyrres af lyden eller vibrationer fra sms’er, snaps eller emails der tikker ind.

6. Drop aftenkaffen (kaffe, sort the, cola og chokolade) indeholder koffein der går ind og påvirker melatonin i kroppen der er vores naturlige søvnhormon.
Drik i stedet en beroligende urtete inden sengetid HUSK den skal være koffeinfri. Night Time te fra Pukka er en blanding af urter og blomster der hjælper til at forberede kroppen på en god nats søvn. 20 breve 38 kr.

7. Er der lydt der hvor du bor, snorker din partner eller er du bare meget lydsensitiv, så kan det anbefales at du anskaffer dig et par ørepropper. Hos Matas koster 1 par silikone ørepropper 25 kr.

8. Sex før sengetid er helt gratis og meget effektivt, da det frigøre stoffer i kroppen der får os til at slappe af.

Sov rigtig godt!

Du kan få flere skønhedstips på gobeauty.dk og i GO Beauty magasinet.
Du kan også følge GO Beauty på: FACEBOOK @gobeautydk INSTAGRAM @gobeautydk

Share.

Leave A Reply